התקשרו היום 052-8224-984

הכנה לכיתה א

המעבר של הילד מסביבת הגן בה מרבית הלימוד נעשה בדרך חווייתית ובמשחק, אל סביבת בית הספר היסודי שם הוא נדרש לשבת שעות רבות וללמוד באופן פרונטלי הוא מעבר חד אשר דרושה בשלות מסוימת של הילד על מנת לעבור אותו בצורה טובה. מוכנות לכיתה א' משמעה היא כי הילד בשל, בכל התחומים הנדרשים, כדי לעמוד במעבר, ובלימודים עם בני גילו בכיתה מול מורה.

מה כוללת מוכנות לכיתה א?

 

תפקוד רגשי – יכולת להתמודד עם תסכול, רמת בטחון עצמי כללית גבוהה.הכנה לכיתה א

שפה – אוצר מילים, יכולת הבנה והבעה, שימוש במשפטים מורכבים וארגון מסר מילולי, חלוקה להברות.

הכרות עם השפה הכתובה- שיום אותיות, זיהוי אותיות, זיהוי צלילי האותיות.

חשיבה כמותית

טווח קשב, ריכוז וזיכרון – יכולת לשמור על רמת קשב יעילה לאורך זמן.

תפקוד חברתי - מקומו של הילד בקבוצה, מספר החברים יכולת בניית קשר, דחיית סיפוקים, התחשבות ברצונותיהם של אחרים.

מוטוריקה גסה – יציבה, ריצה, טיפוס, משחק בכדור, קפיצה.

מוטוריקה עדינה – השחלת חרוזים, גזירה, כתיבה ואחיזת עפרון, יכולת העתקת צורות, חציית קו אמצע.

תפיסה חזותית  - כיוונים, דמות ורקע, דומה ושונה.

תפיסה סנסורית תחושתית – ויסות חושי, רגישות לרעש, צורך בתנועה.

כל התחומים האלו משתתפים בדרישות מוכנות לכיתה א. ילד שאינו מוכן יחווה קשיים בכניסה לבית הספר, קשיים אותם ייתכן ויגרור איתו להמשך ויעמיקו את הפערים שיצור מול בני גילו.

מועמדים אפשריים להכנה לכיתה א'.

 

מטרת ההכנה  לכיתה א' היא להביא את הילד בשל יותר אל כיתה א'. הכנה כזו מתאימה במיוחד לילדים אשר אובחנו כסובלים מלקויות למידה או מהפרעות קשב וריכוז, בנוסף ילדים אשר מתעוררים לגביהם ספקות לגבי תהליך הלמידה במסגרת הגן. כמו כן ילדים הסובלים מפחדים וחרדות מפני שינוי, ילדים בעלי בעיות התארגנות, סף תסכול נמוך או קשיים בדחיית סיפוקים, פערים לימודיים, וקשיים מוטוריים. במקרים אלה טיפול פרטני מותאם אישית עשוי לעזור לילד לעקוף את הקשיים ולהגיע מוכן יותר למסגרת הבית ספרית.

אפשרויות ההכנה לכיתה א'.

 

הכנה לכיתה א' יכולה להיות במסגרת כוללת המתחילה לפני התחלת הלימודים בכיתה א וממשיכה בתמיכה וליווי הילד לאורך שנת הלימודים, תתכן גם עבודה מקדימה לשנת הלימודים הראשונה. על פי רב, הכנה לכיתה א' כטיפול מתמקד בצד הלימודי יקדים את שנת הלימודים במטרה להביא את הילד בשל ככל האפשר לתחילתה של שנת הלימודים.

הכנה לכיתה א' בתחום הלימודי יתמקד ביכולות הקוגניטיביות הנדרשות מהילד בבית הספר: יכולות שפתיות, כמותיות וכן יכולות מוטוריקה עדינה ויכולות התארגנות ללימודים.  הטיפול יכלול עבודה על התארגנות שמירה על מסגרת קבועה הכרות עם השפה הכתובה. פיתוח מיומנויות הבסיס לרכישת הקריאה. טיפול בזיהוי ושיום האותיות פיתוח היכולת לזיהוי הקשר בין המבנה הצלילי לאותיות.

ילד המתמודד עם קשיים באחד מהתחומים שהוזכרו יכול להיעזר במסגרת זו המותאמת לו אישית בכדי להגיע מוכן יותר למסגרת הבית ספרית עובדה זו עשויה למנוע ממנו יצירת פערים לימודיים ותסכולים רבים במהלך הלמידה.

צרו קשר לייעוץ!

מעוניינים לשמוע עוד פרטים בנושא אבחון דידקטי?רוצים לדעת מה המחיר לאבחון דידקטי?
צרו איתנו קשר עכשיו לעוד פרטים
logo

עליזה הדס מאבחנת דידקטית

בעלת תואר ראשון בחינוך מיוחד, תואר שני במנהל חינוכי. בעלת תעודת מאבחנת דידקטית.

אני בעלת ניסיון של 20 שנה באבחון דידקטי, מעבירה שיעורים פרטיים באסטרטגיות למידה, קריאה, שפה וחשבון

מצא אותנו

צרו קשר

השקדים 3 קריית טבעון, 36067 ישראל.

טלפון: 04-9833687.

טלפון נייד: 0528-224-984.

דוא"ל: alizahadas1@gmail.com